söndag, januari 04, 2009

Tiden rinner iväg...

Nu är det snart slut på denna härliga ledighet, imorgon börjar jag jobba lite smått. Börja m att gå igenom mailen och smygstarta igång projekten... ja det roliga är över men det var en välbehövd ledighet!

Nyårsafton var riktigt lyckad. Vi åkte till Lena & Stefan i Karlstad och firade i deras jättefina lägenhet. Både Vilma och Lenas Sheltie var helt lugna och brydde sig inte mycket om raketerna - skönt! Vill inte få Vilma skotträdd nu när vi ska mentaltesta i vår. God mat och trevligt sällskap och starten på 2009.

Nyårsdagen slappade vi mest och rustade hemma som vanligt. Och i fredags hade jag supermysigt med tjejerna uppe i Lesjöfors. Vi käkade pizza, promenerade och pratade tjejsnack. cathrines minsting max är så söt och supersnäll. Felix kom hem m pappa Stefan efter en stund, de hade varit i Hagfors och simmat och åkt i rutschkanan! Fullt ös på Felix som vanligt.

Igår kände Tony och jag oss pigga på att få lite luft och stack till Filipstad där skidspåren är öppna och körde ett par varv i längdspåren. Konditionen är inte direkt på topp men det var himla skönt att få köra slut på sig och bränna lite julmat. Jag hade på mig puls och distansmätaren jag fick av Tony i julklapp. Så mycket funktioner som jag inte hunnit lära mig ännu men det är en riktig sporre för att komma igång med löpningen igen. Jag måste kalibrera fotenheten dock för att den ska visa distansen korrekt för längdskidor. Som den var inställd nu visade den på 1792 fotsteg och det var ju inte helt rätt m tanke på att skidtagen blir betydligt längre än ett steg. Knappa milen åkte vi i alla fall och var helt slut när vi satte oss i bilen.

Idag (söndag) har vi varit i Örebro och fixat lite grejer på Bauhaus. Tony har låst in sig i snickarverkstan nu och kommer väl inte fram på hela kvällen antar jag....
Sen stack vi till Märith & Jonas och barna för en snabbfika. Jättekul att se dem igen och efter att ha inspekterat Märiths köksgardiner har jag äntligen fått lite inspiration till att ta tag i köket. Kanske ska jag våga mig på något annat än vitt:-) Märith har supersnygga Marimekko gardiner och lite mönster är inte fel alltså när allt annat runtomkring är vitt. Barnen var supermysiga som vanligt - hur kommer det sig att vissa får så underbart snälla och goa barn? I det fallet har föräldrarna gjort ett riktigt bra jobb!

Nu är det dags för käk - maxbrugaren vi åt till lunch är sedan länge förbrukad.

God fortsättning på er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena!!! Ja vi måste träffas å träna, är superladdad också. Har jättemycket de här 2 veckorna som är kvar på terminen, så kanske inte hinner något då (ja vi ses ju den 11e oavsett).. men sen är jag FREEEEEEE!!!!!!!! Ja visst är vägen mellan Örebro-Karlstad klockren nu... det går å köra som f...:) Ses nästa helg! Kram kram Lina

Anonym sa...

Tack för besöket igår..kul att ses en stund! Kul att ni inte tycker barnen är jobbiga, jag vet hur jobbigt det kan vara att åka hem till vissa där barnen tar över totalt... (Lova kan vara rätt jobbig men mest när hon är själv med oss som tur är ;-), Loke han är ju som han är, han måste kompensera för en jobbig graviditet eller nåt... ) Trist att börja jobba men skönt ändå med vardag o lite rutiner kan jag känna! Ha det nu riktigt bra så ses vi snart igen hoppas jag! Måste ju komma o se på gardinerna om inte annat! ;-) Hälsa Tony! Kram..

Jennie sa...

Hej Gabbi!
Hoppas att det nya året börjat bra!
Läste att ni varit ute i längdspåret, va skönt! Jag & Magnus har faktisk köpt längdskidor, som vi tänkt göra i ca 7-8 år ha,ha. Vi fick pröva dem när vi var upp till Sälen över nyår!
Oj,oj det var inte så lätt som att åka slalom direkt! Men vi tog oss runt, och visst känns det skönt efteråt...Nu måste vi finslipa på vallningen...
Ha det så himla bra!
Jennie & Bamse