lördag, januari 17, 2009

Italien...

Är så upprymd, jag och mina tjejkompisar Malin och Elin har bestämt att vi ska åka till Italien över påskhelgen och hälsa på Katro som håller till där i ett par veckor för att läsa konsthistoria.
Har varit i Italien tre gånger tidigare men man kan aldrig få nog. Denna gång kommer vi få ett par dagar i Rom också och där har jag aldrig varit så det ska bli underbart!!!
Riktig tjejresa med shopping, och mkt tokigheter om jag känner oss rätt:-) Längtar redan.

Idag har varit en riktigt lugn och skön dag efter en vecka med sena jobbkvällar. Jag har en dunderträningsvärk då jag lyckats komma iväg till gymet denna vecka vilket känns i såväl axlar som armar. Det blev en långpromenad med Vilma som är så duktig på att gå lös att jag blir riktigt stolt. Vi går en slinga i skogen där det tyvärr går en del annat folk också och alla gillar ju inte lösa hundar. Likaså vet man aldrig hur de hundar man möter reagerar på andra. Men Vilma håller sig vid mig, gör sina race in i skogen men stannar på kommandot "stanna". Jag kan ju inte säkert lita på att hon alltid gör det när vi får syn på någon men idag var hon iaf riktigt duktig. Vi körde fotträning under fritt följ och det gick också riktigt bra. När vi väl kom hem trötta och kalla var det storstädning av kroppen som gällde. Riktig genomgång med borste och kam, kloklippning och klippning av hår mellan tassar. Detta avslutades med ett bad och godingen luktar nu som en nyponros.

Resten av helgen kommer bli ganska lugn, jag är sugen på att börja måla om hallen (få bort den röda tapeten...) men Tony var inte lika sugen så vi får se hur det blir imorgon.

Nu ska jag gå upp och kolla lite resultat från Alpint och skidskytte som gått idag. Så jäkla kul att titta på samtidigt vill man inte sitta och glo på TV hela helgen. Får nöja mig med glimtarna de brukar visa på sporten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men guuuuud så mysigt att åka till Italien... Är övertygad om att ni kommer få en underbar semester!!! Du måste ta en massa kort... lova?! ;) ps. Visst är det mysigt när hundarna är nybadade och luktar som en nyponros... då vill man bara pussa å pussa å pussa på dem. :)

Anonym sa...

Hej på er! Hoppas allt är bra med er i Värmland! Åh vad härligt att åka till Italien - är inte alls avis när man kan vara hemma här i Örebro ha ha :-) ..... Vi får ta o ses snart igen tycker jag! Hälsa Tony så mkt från oss! Kram :-)

Anonym sa...

Saknar dig massor!!!! Många kramar från mig och tibbetjejerna