söndag, januari 11, 2009

Ja så var det måndag imorgon igen! Det blir långdag med styrelsemöte på kvällen. Vi har massor att ordna inför Guldvargengalan i mars och i dagsläget är det oklart vem som gör vad egentligen. Vi har börjat köra TV-reklam men släpar med webb och VF. Det blir nog bra till slut men just nu ser det lite mörkt ut på nomineringsfronten. Jag hoppas verkligen att vi ska få in massor av nomineringar till designpriset som jag ansvarar för. Let´s see about that - ni som önskar nominera gå in på följande länk: www.guldvargen.nu. Där kan ni nominera inte bara till årets designpris utan även årets Guldvarg förstås, årets nytänkare, exportpriset och MIVs specialpris. Alla priser i enlighet med marknadsföreningen i Värmlands syfte nämligen att främja och inspirera till god marknadsföring!

Passa på och boka in själva galan i kalendern också, fredagen den 13:e mars. Årets höjdpunkt i Värmland.

Idag har vi varit utanför Karlskoga och tränat. Ringträning halva dagen m Elisabeth och Rigmor och lydnad andra halvan m instruktörer från Kil. Det var riktigt kul att köra lydnad ihop med andra. Vi körde inte så länge men lite linförighet, ställande, läggande, inkallning och platsliggning hann vi med. Nu är jag och Lina riktigt taggade på att få köra igång mer med lydnaden framöver. Har varit lite väl stort fokus på utställning tycker jag.
Ringträningen gick riktigt dåligt första timmen. Vilma var ofokuserad, uppjagad och kunde inte ta till sig instruktioner. Hon var helt till sig av att se så mycket liv och rörelse på en och samma gång i ett ridhus. När hon väl lugnat sig lite gick det riktigt bra, hon kan stå och röra sig men man önskar man kunde få se det även med stor störning runt omkring. Det kommer med tiden antar jag. Vi har anmält oss till Örebro i februari, en inofficiell utställning bara men tillräcklig för oss att få träna på. Sen får vi se om det blir påsk i Sthlm eller om jag hoppar det.

Inga kommentarer: