fredag, januari 23, 2009

Örebro 8 feb

Idg har vi fått papprena från Örebro inoff. utställning den 8 feb. Över 750 hundar anmälda till utställningen - känns riktigt mkt för att vara en inofficiell sådan. Av Kerrysar är det dock bara Vilma och Affe. Mot Affe får vi nog förbereda oss på en förlust men jag är jättenöjd för då får jag chans att utställningsträna m störning runt omkring och en hund som Vilma är van att träna med i ringen. Kanske är hon inte lika uppslukad av Affe som hon kan bli av okända hundar som hon förstås alltid vill leka med. Under veckan har inget särskilt hänt, jag har haft influensan i ett par dagar och är fortfarande inte frisk. Det blir lugnt i helgen m andra ord.

Marie har röntgat Tova och fått resultatet B-höfter. Inga problem det inte men tydligen var Marie lite orolig. Har själv inte pratat med henne utan hörde det av hennes mamma som jag träffade på ICA. B-höfter är enligt definition nästan normalt utvecklade höftleder och med tanke på Tovas ålder behöver hon nog inte vara det minsta orolig. Ringde Marie förrut för att få lite mer info men fick inte tag på henne. Marie om du läser detta så säger jag grattis - säkert inga som helst problem. Uppfödaren kan säkert ge mer info om i vilken ålder det är lämpligast att värdera Tibbars höftleder.

Lilla Vilma snusar gott på golvet, har nyss racat järnet med husse. Är nybadad och fräsch (som vanligt:-) för klippning står på agendan i helgen.

Ha en härlig fredagkväll alla

Inga kommentarer: