söndag, december 21, 2008

Dagen, före dagen, före....

Så börjar det äntligen närma sig jul. Igår var Märith, Jonas, Lova och Loke hos oss i Kristinehamn och vi hade lite "fusk julafton" för barnen. Det var jättetrevligt. Barnen är supersöta och Vilma var förstås överlycklig. Barn att leka med.....Wow! Det är gott att hon gillar barn men det finns ingen hejd på henne när det gäller att busa. Stackars Loke åkte från oss med rivsår i pannan som Märith & Jonas var säkra på att det var Lova som orsakat. Jag och Tony var dock inte lika säkra...två rivmärken, misstänkt likt ett par klor??? Man får ju skämmas:-)

Idag har husse & matte varit på långpromenad m Vilma i skogen. Det har frusit på under natten så trots brist på snö fick vi iaf se lite iskristaller i träden ( nu regnar det igen...) och solen var framme. Vilma fick springa av sig rejält och vi gjorde lite sök som hon älskar. Hitta husse i skogen det är superkul det!

Det är julstädat och fint, jag har gjort lite av maten jag ska ha med till mamma på julafton men än är det god tid kvar för det sista. Känns så lyxigt att vara ledig i början av veckan och slippa stressa fram till kvällen innan julafton. Sen blir det ledigt över hela julen och över trettondagsafton bortsett från att jag jobbar hemifrån någon dag i mellan. Gud vad jag ska passa på att lata mig....ligga och läsa en bok utan att ögonen trillar ihop!

Vi åker till mamma & pappa på julafton och juldagen. För övrigt ska vi försöka vara hemma och ha lite mysigt själva men också hinna greja lite. Tony var lagomt kul idag när han precis efter att jag julstädat färdigt kom på att imorgon minsann ska han bryta upp kaminen och göra en större ventil??? Vad menar han? Ni kan tänka er allt slip och sågdamm som kommer fara runt i hela huset. När jag påpekade att det kanske inte var den bästa idén 2 dagar innan julafton och allt är klart så blev han sur som en ättika och nu har han surat vid TVn i en timme:-) Hans kommentar var att det måste ju göras och nu är han ledig och kan rusta med det. Ja, jo visst men kan vi vänta till efter julafton eller ska vi sitta och mysa i plastklädda möbler och sitta och mysa i slipdamm? Ja, ja det är T. Lundberg det. Häromkvällen drog han igång m att bryta upp badrumsgolvet när det var dags att lägga sig. SKITKUL!

Imorgon ska jag och Vilma ut och träna med Marie och Tova. Lilla Saga får säkert hänga med i hasorna, hon är inte lika road av vilddjuren men vill gärna ut på prommis kan jag tro.

Nu är det dags för glögg och fusksmak av skinkan - ha en härlig 4:e advent!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är... här håller vi på och städar idag... in i det sista, skulle man kunna säga ;) Imorgon blir det att inhandla de ytterst få julklappar det blir i år. Självklart får Alih & James en massa trevliga klappar att öppna. ;) Fick ditt mail ang. träning den 28e.. har inget planerat så kan inte tänka mig annat än att jag & james ska kunna hänga på. Kul, kul!!! God-Jul!!! Kram Lina

Anonym sa...

Hej o tack för senast! Jättetrevligt! Jonas har inte heller nån känsla för när det passar att sätta igång med diverse projekt som skitar ner huset.... släktdrag kanske... he he. Hoppas ni får en trevlig jul med familjen så kanske vi syns nåt i mellandagarna! Kramar från Örebro :-)