lördag, november 01, 2008

Utställningsträning

Har kört utställningsträning m Vilma idag. Hon springer riktigt bra när hon väl bestämmer sig för att trava men de två första varven är hon lite väl i gasen och vill gärna galoppera. Gäller att trötta ut henne lite innan vi ger oss in i ringen live! Ställandet går faktiskt också riktigt bra, hon har fattat kommandot stå och kan till och m anstränga sig och rätta till sneda svansen lite också. Hennes svans är jag lite orolig för, den är något sned till vardags, tippar liksom åt sidan:-) Lite lång i korset verkar hon också vara vilket gör att hon får en ganska hög svans istället för en som går parallellt m rygglinjen. Ja, ja jag alla har vi ju våra brister när vi börjar syna i sömmarna.

Sen blev det en rejäl skogspromenad. Vilma har sprungit lös och lekt i de puderfina flingorna som dalat ner de två sista dagarna. Äntligen är vintern här, jag längtar efter att få ta fram snowboarden och längskidorna. Vilma ska tränas till att följa med på längd, kanske inte dra men åtminstone ha sele och linan på sig.

Och så Lars, grymt besviken, vilken pajas han var igår. Det är ju ingen som släpat han till idol, han har ju faktiskt sökt själv så då behöver han ju inte göra narr av hela historien. Skärpning, bestäm dig för om du ska visa upp din talang eller hoppa av!!

Imorgon är det spårträning m Karlskoga gänget. Vet inte riktigt vart vi ska hålla till pga denna "jäkla" älgjakt dock! Exakt hur egoistiska får man vara, de är ju överallt och vi hundägare vet ju varken ut eller in vart vi kan gå i skogen. Jag är inte emot jakt i sig, men lite lätt överdrivet blir det ju och jag tycker inte heller om denna hetsjakt på Älg. En sak att hålla stammen i sund omfattning, en helt annan sak att vara helt besatt av allt på fyra ben.

Tisdag - Am. presidentvalet. Barack Obama där ligger åtminstone min röst.

Inga kommentarer: