fredag, november 14, 2008

Handikappad - ja, jag har senaste veckan varit utan känsel i vänsterarmen och delar av benet. Nacken brinner och knutarna i ryggen värker. Det låter värre vad det är men tyvärr så är det här med att jobba framför datorn hela dagarna inte direkt vänligt mot kroppen. Ett antal besök hos naprapaten har gjort att jag fått tillbaka känseln men fortfarande är nacke och axlar väldigt irriterade. Tar det lugnt m skrivandet, därav dåligt m bloggande! Gör ett litet kort inlägg med det lilla jag har att uppdatera...

Var på spårkurs i lördags, Vilma gjorde riktigt bra ifrån sig. Gick på blod och klöv och jobbade sig genom diken, vattenpölar, skogsris m.m. Och oj så stolt hon var när hon fann klöven till slut. På söndag var det dags för ringträning igen och hon har fattat galoppen men vill gärna dra nosen i backen av o till. Blir väl bättre när i är inomhus men jag vill ju gärna se henne i Borås m högburet huvud och seglande steg, som den lilla primadonna hon är.

Under veckan har det blivit löpturer och lite promenader. Kört lite utställlningsträning men försöker att inte tjata ut det. Imorgon ska Vilma få åka m morfar och mormor till Charlotta i Nyköping och bli klippt och trimmad inför nästa helgs terrierderby i Borås. Jag blir så nervös bara jag tänker på det. T. Lundberg och jag ska åka på dop i Örebro, Ts brorsbarn ska döpas. Ska bli jättekul och skönt att få bara vara hundledig en hel dag. Blir väl typ fjärde gången jag är helt borta från Vilma under dessa 9 månader, pinsamt.

Nej, nu vila armarna bums! Tony sitter och skriker "vad är det för fel på dig"? Gå bort därifrån...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej! Kul att du hittade min blogg, har lagt till din i favoriter nu :-)! Ska verkligen bli kul att ni kommer imorgon! Vad duktig du är med Wilma... får dåligt samvete när det gäller Elsa som får nöja sig med långpromenader - jag tränade ju agility med henne innan barnen kom men men nu finns det inte mkt tid över med två småbarn... Ses imorgon! Kram Märith..

Anonym sa...

Hej igen! Tack själva för igår, jättekul att ni kunde komma! Jag har roat mig med att städa bort hundhår... pust... jag är HELT säker på att två stora hårande hundar inte är min grej ha ha. Vi får ta o boka in nån dag när det passar att vi tar oss till Kristinehamn också! Ha det bra så länge o hälsa Tony! Kram Märith.. www.nogg.se/LovaoLillebror