söndag, oktober 26, 2008

Lazy sunday

Kolla in bilderna nedan, cool? Söndagsmys i hoodien. Efter en löptur m mamma i spöregnet var vi trötta och frusna när vi kom in. Då är hoodien skön att få ta på sig!

Har tränat lite ringträning idag, nästa helg ska vi köra träning för Elisabeth Wahlström igen. James och Affe ska självklart med! Helgen därefter får Vilma åka till Charlotta i Nyköping för att klippa sig inför utställningen. Jag och Tony ska på dop, Tonys brors barn Lova och Loke ska döpas. Som tur är tar pappa och mamma med Vilma till Nyköping så hon kan rustas för Borås den 23 november. Känns som om tiden fram mot jul börjar gå i rasande fart. Nästan varje helg är uppbokad och jag börjar redan bli stressad över julklappar och annat pyssel som ska göras. Jag älskar julen, förra året missade jag kalaset då jag var i Sydafrika hela december på safari m.m tillsammans m min bästa reskamrat Malin. I år vill jag hinna njuta av tiden innan och vara ledig hela julen, ser dock lite mörkt ut på jobbet, massor av projekt igång. 7/8 december är ju uppbokad för HUND 2008 så det verkar som om första advent och lucia är de enda lediga helgerna. Jag och Tony planerar en resa till Göteborg. Tänkte lyxa till m hotell och handla julklappar. Någon som har bra tips på boende i Göteborg? Det var så länge sen jag var i Göteborg, förutom jobbresor. På något sätt blir det att man alltid åker "hem till Stockholm" för man känner sig hemma där och vet vart det mesta ligger. Synd för Göteborg är ju en otroligt fin stad. Tonys mamma bor där så det blir en chans för honom att träffa henne oxå innan jul. Vi tänkte gå och käka julbord på Ostindienfararen. Var på tendensdagen i Stockholm som marknadsförbundet anordnar varje år i torsdags. Ansvariga för Ostindienfararen vann marknadsförbundets pris förra året och de berättade lite om deras segling från Göteborg till Kina. Jäkligt storslaget och mäktigt faktiskt. Nu ligger båten i Göteborg och väntar på nästa resa 2010. Då tar de världen runt i motsatt varv. Under tiden har de plockat in en stjärnkrog som tydligen håller till på båten och där vill jag gå och äta julbord! Ska surfa runt lite och se vad som finns.

Inga kommentarer: