lördag, oktober 25, 2008

Ett tag sen...

Nu var det ett tag sedan vi uppdaterade bloggen. Har varit fullsjokat hela veckan m jobb så Vilma har fått sig en riktig latvecka (det behöver hon nog...). Förra helgen var vi fullt upptagna m handlerkurs för Elisabeth Wahlström. Riktigt bra kurs där vi fick goda tips och träning m störning. Affe var självklart med, en riktig naturbegåvning visade det sig. Han stod och sprang som han aldrig gjort annat. Lina och James var också med så det var jättekul att få ladda upp för utställningar tillsammans. James står så himla bra och Lina ställer honom klockrent. Så nu Lina är det slut m att skylla på att du inte kan ställa James. Nu ska vi se dig i ringen!

Vilma gjorde bra ifrån sig för att aldrig någonsin tränat utställning. Hon fattade galoppen rätt snabbt och stod stundvis rätt snyggt. Valp som hon är blev det lite tråkigt att stå för länge och då kom masken fram men överlag är jag jättenöjd med henne. Bara att träna vidare och steget och rörelserna har hon. Det är det viktigaste, utan det hade det knappast varit värt att satsa tiden, för det tar tid! Vi är anmälda till terrierderby i Borås och jag ser fram emot att få en första bedömning. Sen bestämde Lina och jag idag att vi drar till Sthlm, HUND 2008. Jag blir nervös bara jag tänker på det...kling och klang i ringen (jag och Vilma alltså...). Ja, ja vi får ta det som en träning, man kan ju inte göra annat än göra bort sig!

Idag har vi gått en riktig långis, var ute i skogen i 2,5 timme och Vilma sprang som en galning. Sen var det dusch och öronrensning (Kerry har hår i örongångarna som måste dras ut). Det måste göra så himla ont på henne men hon är så snäll och kommer och pussar mamma efteråt fast jag varit så elak mot henne. Men rycker vi inte håret blir det öroninflammationer på stört så det är lika bra att plågas...

Inga kommentarer: