onsdag, oktober 01, 2008

Första löpet!

Idag är det dags för sista gången på lydnadskursen. Nu kan man inte märka att Vilma har varit sjuk så vi har börjat lite smått med lydnads- och spårträningen igen. På spårkursen i söndags var hon lite okoncentrerad samtidigt lade jag ett mycket långt spår som jag själv var lite osäker på vart jag gått pga dåligt snitslande! Denna vecka går vi tillbaka lite till den nivå Vilma var på en tid innan hon blev sjuk så det får bli korta spår med svaga böjar och mycket stark målbild. Förstärka spårlusten helt enkelt. Lydnaden flyter på bra, lite understimulerad gör att hon inte orkar koncentrera sig så långa stunder som förrut och jag blir ju förstås direkt orolig att okoncentration ska vara en bieffekt av borrelia. Det är det med allra största sannolikhet inte, en ung hund (i dagarna blir hon 8 mån) med mycket enerig och leklust helt enkelt. By the way så har Vilma gått in i sitt första löp! Stora flickan, jag blir nästan lite ledsen för att det går så fort. Har misstänkt en tid att något var på gång men upptäckte först igår några små spår på halvgolvet. Har ingen aning om hon är i början eller slutet eftersom det är så osynligt!
Nu gäller det att hålla grabbarna bort på kursen i kväll.

Inga kommentarer: