lördag, mars 07, 2009

Vår lördag!

Dagen startade med att Vilma vaknade först vid halv sex, då vi går upp på vardagar, gick runt ett varv men när ingen gjorde en ansats till att gå upp burrade hon ned sig i korgen igen och sov till 7:30. Slår aldrig fel... Dags för morgonpromenad, en kort sådan för jag försöker komma hem igen och får ligga lite längre när man äntligen kan. Vilma nöjer sig gott med att få komma ut en kortis runt kvarteret och sen brukar hon lägga sig igen. Vi fick slappa till nio då det var dags för frukost och packa bilen för ytterligare en skidresa upp till Persberg. Att man ska behöva åka så långt jämt för lite längdskidor?! Där väntade Affe och färden bar iväg, Vilma börjar nu yla redan när skidorna plockas fram och skuttar på bakbenen. Pappa la en go kommentar "den där hunden måste ju vara blandras" ja, vem vet vad som finns bakom dessa tjeckiska linjer?
Det var riktigt härligt idag, nollgradigt men lite isigt i spåren. Vi åker längs kanalen i Persberg och det är otroligt vackert. Lite lurigt när det går undan och Pappa stog för dagens "nära ögat dopp". Lite fort i kurvorna och det är lätt att åka rätt ner i kanalen.

Sen blev det thaimiddag som mamma slängde ihop - riktigt gott! Vi klippte Vilma som nu hade hunnit bli riktigt långhårig trots att hon var nyklippt till utställningen i Örebro. Passade på att dra håret i öronen med och än en gång mår jag så jäkla dåligt över att behöva göra henne så illa samtidigt som det är för hennes bästa för att inte få öroninfektion. Helt otroligt hur hon kan ligga så stilla medan man har en lång tång och drar upp äckligt hår som växer långt ner i örongångarna. Affes hår får man inte röra men han är inte lika trång i öronen heller så det verkar inte vara några problem ändå.

Har precis varit på ICA och handlat, hur kul är det en lördagkväll? Åkte till pappersinsamlingen med all jäkla reklam som dimper ned i postlådan hela tiden. Jag förespråkar no advertising please men T. Lundberg är rädd att han missar någon av dessa otroligt spännande tidningar som kommer från Biltema, Claes O, Beijer och you name it. Så vi dras med reklamen men vem är det egentligen som åker till pappersinsamlingen stup i kvarten - hello?

Imorgon kommer det snö så dagen får utvisa om det blir en skidtur till eller latmask i soffan. Känner just nu bara för att grotta ned mig i en bok och slappa - läser just nu Longtail som handlar om dagens konsumtionsmönster (nörd jag vet?) och senaste hundsport och tidning från Canis ligger förstås halvlästa på nattduksbordet.

Melodifestival, japp- vem vill ni ska vara Sveriges representant? Jag säger bara Caroline af Ugglas men tror nog inte att det blir så. Tyckte även att de tre countrytjejerna var riktigt bra och om jag inte minns fel gick de vidare till andra chansen? Har inte koll på vilka som startar ikväll men jag hoppas verkligen inte att det blir en av dessa förutsägbara schlager dängor som går vidare. Gööör tråkigt! Men förresten, hur härligt är det inte att så ska det låta har börjat igen? I love P. Settman, han är bara så fläng men ändå bäst! Satt och skrålade i soffan igår kväll som vanligt till programmet och T vart lite lätt trött på mig. Jag sjunger hellre än bra men är inte blyg för att ta till ton... Det är ju det som är själva grejen att man ska hänga med. Han sitter tyst som en mussla och håller för öronen:-) Till och m Vilma knep ihop öronen tyckte jag mig se men va fan de får väl gå in i ett annat rum då. Efteråt var det Skavlan - den där Reinfeldt är rätt munter när han väl lägger manken till. Synd att man inte ser den sidan oftare. Det var som ni kanske såg också en amerikansk psykolog med som har som teori att alltid säga sanningen, inte bara när det efterfrågas utan i alla lägen. Han redogjorde inte bara för sin teori utan även för stt narkotika bruk - teorin att jämt säga vad man tycker och röka braj dagligen kanske inte riktigt är min grej men han hade en viss poäng karln. Nästa vecka ska jag pröva att säga sanningen lite oftare. Gillar du min frisyr? - nej du ser ut som ett ursketet äpple! Vad tycker du om den här offerten? - den suger! Har du lust att hjälpa till med en grej? - näe faktiskt inte! Kan du svänga förbi Ica på vägen hem? - åk till korvmojjen! Det blir nog en rätt sköjjig vecka! Jag avrapporterar.

Veckans citat: Vänskap är en själ som tagit bostad i två kroppar (Aristoteles)
Ha en superhärlig lördagkväll!

2 kommentarer:

lew sa...

Så herr & fru Hurtbulle hann med att åka skidor på lördagen. :)

Det var jättekul i Borås, var dock inte kvar så vi såg alla hundar. Det var ju i ett ridhus och det blir så kallt och äckligt att bara stå still där... Såg flera RIKTIGT snygga rottisar... men på tal av kort - ja, jag hade kameran med mig men den tog jag aldrig fram. Smart! :) Hoppas du hade en skön helg... James hälsar till Vilma så mycket... Du och jag ses väl om ett par veckor i Karlskoga - ser jag fram emot. :) Tjingeling... kram kram

Jennie sa...

Hej Gabbi!
Hörde att ni skulle komma till Karlskoga och titta på utställningen! Va kul!
Då ses vi där!!
Ska bli kul och gå in & läsa om du klarade nästa vecka med all sanning!
Lite häftigt faktiskt..kanske skulle pröva hi,hi..
Kram Jennie & Bamse