onsdag, mars 04, 2009

Semester i Hafjell

Long time since yesterday!
Tiden rullar på, förra veckan var vi på skidsemester i Hafjell. HELT UNDERBART - vill man åka skidor på både längden och bredden m alpkänsla ska man definitivt åka till Hafjell. Det är andra året vi är där och vi har åkt upp två gånger per säsong ungefär. Denna gång blev det en vecka och vi bodde i en stuga (som vi var mindre nöjda med...) tillsammans med mina föräldrar och deras Affe. Även kusin Alex (härlig tonåring ni vet...) fick också följa med och röra lite på sig i friska luften. Gänget gled runt på sina skidor och jag hängde på m snowboarden. Tony gnällde av och till på mig att jag gasar på för dåligt - min kommentar: jag kör på säkerhet! Ja, vadå jag är ju faktiskt 32 och det kostar både tid, kraft och pengar att bli sjukskriven pga onödiga olyckor. Kusin Alex gjorde en rejäl vurpa i samband med ett hopp som resulterade i två vackra klockor.
Fartdåren Tony kör som en galning men samtidigt är han otroligt säker på skidorna och lyckas åka snyggt dessutom. Hur bär han sig åt?

Vi försökte pressa alpint med längd varje dag så även hundarna skulle få komma ut på en tur. För min del är båda lika roligt så jag bara njuter av allt som har med snö och skidor att göra. Fina bilder lyckades vi ta med en underbar utsikt.

När vi kom hem var Vilma helt slut i flera dagar, dels all skidåkning och dels allt härjande med Affe den stackaren. Han njöt nog när han slapp Vilma i ett par dagar:-) Vilma tycker det är så kul med längd och det senaste är att hon börjat tjuta som en polarhund i starten och studsar på bakbenen - ser för roligt ut! Tjejen har helt missat att hon är en Kerry Blue Terrier. De flesta brukar ju bara få sätta sina tassar i utställningsringen så det gör mig sååå lycklig när jag tänker på vilket guldliv denna lilla råtta har. Det är få saker inte hon får prova på, hon skulle bara veta vad bra hon har det.

Det var tufft att starta upp igen på måndagen. Hjärnan kändes avslagen och det var också lite sorgligt då jag precis innan semestern sa upp mig. Har fått tjänsten som Marknadsanalytiker på Löfbergs Lila så nu blir jag en kaffeböna för hela slanten! Börjar 1:a april så det går fort i svängarna nu. Massor av jobb som ska avslutas och kunder som ska informeras. Men jag ser verkligen fram emot den spännande utmaningen att få jobba som marknadsanalytiker för ett av Sveriges starkaste varumärken!

Inga kommentarer: